Helpper

thuishulp - voor buren - door buren

Over deze app

Via deze app of website kan je hulp zoeken voor dagdagelijkse taken. Iemand die hulp zoekt, een "helppie", kan contact leggen met hulpvaardige "helppers" in de buurt. Een "helpper" is een vaste vertrouwenspersoon waarop je als "helppie" regelmatig een beroep kan doen om te gaan winkelen, je naar een afspraak te brengen, even te gaan wandelen en veel meer.

Voor wie

  • Mensen met een hulpvraag bij dagdagelijkse taken
  • Mensen die zich willen engageren in hun buurt

Wat is het doel?

Verbinden van helppies, personen die hulp zoeken voor dagdagelijkse taken, met hulpvaardige helppers in de buurt.

Wat kan deze app?

Met Helpper kan je:

  • Hulp bij dagdagelijkse taken vragen aan mensen in je buurt (Helppie);
  • Hulp bij dagdagelijkse taken bieden aan mensen in je buurt (Helpper);
  • Hulp bij dagdagelijkse taken vragen voor iemand die daar zelf niet meer toe in staat is;
  • Ondersteuning krijgen bij de administratie, zoals betalingen of verzekeringen;
  • Ondersteuning krijgen bij de administratie voor personen met een beperking wanneer je een persoonsvolgend budget hebt.
Prijs
meer dan 5€
Klik hier voor
Talen
Nederlands & Andere taal / meertalig
Doelgroep
volwassenen (25-65 jaar), 65-plussers, professionals, jongvolwassenen (18 - 25 jaar), mantelzorgers en persoon met beperking
Verschenen op
1/08/2017
Laatst gescreend op
24/02/2022
blob blob

Zo ziet de tool eruit

Klik op de afbeeldingen om te vergroten.

Voor jou gescreend

Helder

‘Helder’ heeft drie betekenissen:

  1. het doel van de app of website wil duidelijk jouw welzijn of geestelijke gezondheid behouden of verbeteren. 
  2. de doelgroep van de app of website is duidelijk.
  3. de contactmogelijkheden via de app of website (met professionals, met lotgenoten, met ...) zijn duidelijk.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Helpper maakt duidelijk onderscheid tussen drie ‘rollen’: de hulpvrager, de helpper of een derde
Helpper is duidelijk over welke stappen mensen in de verschillende rollen kunnen/moeten nemen
meer over het screenen op 'helderheid'

Toegankelijk

‘Toegankelijk’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website is gebruiksvriendelijk
  2. De app of website werkt technisch vlot
  3. Het is ook duidelijk wat de kostprijs van de app is

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

Opvallende sterktes en aandachtspunten zijn:
Je wordt ondersteund via een uitgebreide rubriek veelgestelde vragen
Helpper is beschikbaar in het Nederlands en in het Frans
Er is een chatfunctie die automatisch vraagt of je alle nodige informatie vindt
Wanneer de chat wel en niet bereikbaar is wordt niet duidelijk aangegeven
Vrij uitgebreide registratieprocedure vooraleer je toegang krijgt tot het platform.
Het gebruik van het platform is gratis maar voor de dienstverlening die via het platform wordt verleend worden servicekosten gerekend.
De toegankelijkheid kan nog versterkt worden als de websitebezoeker vóór de registratie al zou kunnen zien hoe het platform werkt
meer over het screenen op 'toegankelijkheid'

Betrouwbaar

‘Betrouwbaar’ heeft drie betekenissen:

  1. De app of website wordt aangeboden wordt door een geloofwaardige(e) organisatie of samenwerkingsverband
  2. Alle belangrijke “knoppen” werken en de app of website is gemaakt op basis van wetenschappelijke info en/of gefundeerde praktijkkennis. 
  3. Deze app of website geeft ook duidelijke info over privacyveilig gebruik en je kan daarover iemand aanspreken.

Deze app of website is hierop gescreend en is OK.

meer over het screenen op 'betrouwbaarheid'

Gebruik met professional

Het is niet evident om apps of websites in je begeleidingspraktijk te integreren. Inspirerend materiaal hiervoor vind je in de mediatheek van www.onlinehulp-vlaanderen.be.

Zelf ervaring mee als professional? Laat het ons hier weten.